مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش نحوه تعویض ترموستات یخچال ال جی

کارکرد صحیح یخچال ال جی به سالم بودن ترموستات بسیار وابسته است. ترموستات کنترل دمای یخچال را برعهده دارد، لذا در صورتی که مشکلاتی در رابطه با افت و خیز دمای یخچال تجربه می کنید، ممکن است ایراد از ترموستات دستگاه شما باشد.

تعمیر و یا تعویض ترموستات امری است که باید به تعمیرکار فنی و باتجربه سپرده شود. در صورتی که از دانش کافی و ابزارآلات لازم برخوردار بودید، و عیب یابی یخچال ال جی شما به معیوب بودن ترموستات انجامید، می توانید بعنوان راهنما مراحل زیر را برای نحوه تعویض ترموستات یخچال ال جی خود دنبال کنید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم با مرکز تخصصی تعمیر ساید بای ساید ال جی تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید.

قطعات و ابزارآلات مورد نیاز:

ترموستات جدید، پیچ گوشتی، انبردست

تذکرات ایمنی!

پیش از انجام هر کاری ابتدا از قطع برق دستگاه مطمئن شوید. حتما دوشاخه برق یخچال ال جی را از پریز بیرون بکشید.

مرحله اول– جدا نمودن مجموعه ترموستات از یخچال

جهت دسترسی به ترموستات لازم است که ابتدا درجه ی دما را بیرون آورید. برای اینکار به کمک یک پیچ گوشتی به زیر درجه کمی فشار آورده و به راحتی و به آرامی آن را خارج کنید. اکنون می توانید شفت ترموستات را ببینید. برای درآوردن مجموعه ترموستات لازم است که ابتدا مهره ای که شفت را در جای خود نگه داشته بوسیله انبردست باز نمایید. سپس پیچی که ترموستات را به بدنه یخچال پیچ نموده است را باز نمایید. ممکن است این پیچ در زیر یک درپوش قرار داشته باشد. درپوش را کنار زده و سپس پیچ را باز نمایید. حال می توانید کل مجموعه ترموستات را به آرامی از یخچال جدا نمایید.

مرحله دوم– درآوردن اتصالات ترموستات

درپوش یا کاوری که بر روی ترموستات قرار گرفته است را برداشته و با تکان دادن ترموستات به بیرون اتصالات آن را مشاهده نمایید. پیش از آنکه اتصالات را باز نمایید، بهتر است از آن عکسی تهیه کنید تا بعد از نصب ترموستات جدید بتوانید محل درست وصل کردن هر یک از اتصالات را پیدا کنید. سپس اتصالات را یک به یک از ترموستات جدا نمایید. بعضی ها را لازم است که با پیچ گوشتی باز کنید.

مرحله سوم– نصب و تعویض روکش لوله مویی

پس از قطع اتصالات ترموستات، مرحله بعدی درآوردن لوله مویی از داخل دیواره یخچال است که باید به آسانی و بدون اعمال زور انجام شود. سپس روکش را از روی لوله قدیمی درآورده و لوله مویی ترموستات جدید را درون دیواره قرار دهید و روکش را بر روی آن قرار دهید. سپس اتصالات آن را مطابق با عکس وصل نمایید.

مرحله چهارم– نصب ترموستات جدید

ترموستات جدید را در محل خود قرار داده و شفت آن را که از طرف دیگر بیرون میاید، را با مهره سفت نمایید. سپس سیم ها و اتصالات ترموستات را مطابق با عکس به حالت اولیه درآورید. مراقب باشید که سیم ها به جایی گیر نکنند. پس از سوار کردن کاور بر روی مجموعه آن را به دیواره یخچال متصل نموده و در جای خود پیچ کنید.

مرحله پنجم– نصب مجدد درجه دما

در نهایت پس از قرار گیری مجموعه ترموستات و سفت نمودن پیچ اتصال آن به یخچال LG، درجه دما را که در ابتدا خارج نموده بودید به جای خود بازگردانید. در این مرحله کار تعویض ترموستات یخچال تمام شده و می توانید با وصل کردن دوشاخه برق عملکرد آن را تست کنید. همچنین توصیه می شود که یخچال را بر روی درجه مناسبی قرار داده و از باز و بسته کردن زیاد آن خودداری نمایید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده