مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش نحوه کارکرد یا طرز کار ماشین لباسشویی ال جی

 

در این مطلب می خواهیم راجع به طرز کار ماشین لباسشویی ال جی صحبت کنیم. پس اگر مایل به اطلاع از نحوه کارکرد ماشین لباسشویی ال جی خود می باشید، با ما همراه شوید.

در صورتی که به هر گونه خدمات تعمیر لباسشویی ال جی نیاز دارید می توانید می توانید با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس بگیرید و یا فرم درخواست تعمیرات آنلاین را پر نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی نماییم.

ماشین های لباسشویی بر دو نوع درب از بالا و درب از جلو می باشند. همانطور که از اسم آنها مشخص است، در ماشین های درب از بالا درب اصلی ماشین لباسشویی از سمت بالا باز می شود. ماشین های لباسشویی نوع دوم یا همان درب از جلوها همان دستگاه هایی هستند که در اکثر منازل وجود دارند. در این مطلب آموزشی نیز به بررسی این نوع از ماشین های لباسشویی خواهیم پرداخت.

ماشین لباسشویی با چرخش لباس ها در داخل سبد و با استفاده از آب گرم و کف، لباس ها را می شوید. این فرآیند با ورود آب به داخل ماشین لباسشویی آغاز می شود. ماشین های لباسشویی در قسمت پشت دستگاه دارای دو ورودی برای آب گرم و سرد می باشند. البته ممکن است که شما فقط از شیر آب سرد استفاده کنید.

شیرهای برقی که دارای سیم پیچ هستند، اجازه‌ی ورود آب به داخل محفظه مواد شوینده را می دهند. در این قسمت مواد شوینده با آب مخلوط شده و سپس به داخل دیگ یا همان سبد ماشین لباسشویی منتقل می شوند.

دیگ دستگاه درواقع خود به دو بخش تقسیم می شود. یک دیگ خارجی که در مقابل آب عایق بندی شده و یک دیگ فلزی داخلی که از آن به سبد تعبیر می شود، و سوراخ هایی در آن تعبیه گردیده که اجازه ی عبور آب را می دهند. زمانی که آب در قسمت پایین دیگ جمع می شود، توسط المنت گرم کنی که در زیر دیگ قرار دارد، حرارت داده می شود. زمانی که دستگاه از آب پر می شود، میکرو سوئیچ سطح آب با ارسال سیگنال به سلنوید دستور خاموش شدن و قطع جریان آب را خواهد داد. در‌واقع میزان آب موجود در دیگ براساس میزان هوای موجود در آن اندازه گیری می شود.

 

مجموعه ای از فنرهایی که از چندین جهت به دیگ متصل می باشند وظیفه بالانس کردن و متعادل نمودن دیگ را بر عهده دارند. این امر زمانی که آب به داخل دیگ می ریزد و بر وزن دیگ که از قبل از لباسها پر شده می افزاید، مهم می باشد. چرا که در هنگام چرخش سبد دستگاه و فرآیند شستشو لزوم تکان نخوردن و ثبات دستگاه ماشین لباسشویی وجود دارد.

موتور دستگاه نیز در قسمت پشتی و در زیر دیگ محکم بسته شده است و وزن آن روی تعادل دیگ تأثیر گذار خواهد بود. درواقعا به کمک یک تسمه و پولی قدرت چرخشی دستگاه که از موتور تامین می گردد به دیگ منتقل می شود. همچنین پولی به محور دیگ متصل می گردد و محور نیز توسط بلبریگ و کاسه نمد آب بندی می شود. در نهایت در مرحله تخلیه آب، لوله های تخلیه آب که نهایتا به فاضلاب ختم می شوند، آب های کثیف را از طریق پمپ تخلیه از دستگاه خارج می نمایند. این پمپ در زیر دیگ دستگاه تعبیه می گردد.

تنظیمات دستگاه اعم از زمان تخلیه، دمای آب، سرعت چرخش و دیگر تنطیمات مربوط به فرآیند شستشو را نیز می توان از قسمت سیستم کنترل، که در پنل جلوی دستگاه قرار میگیرد، به راحتی تنظیم و تغییر داد. در این بخش برد کنترلی دستگاه با هدایت و برنامه ریزی بخش های مختلف ماشین لباسشویی فرآیند شستشو را پیش می برد. دستورات ورودی برد کنترلی از سوی کاربر و از طریق دکمه های قرار گرفته در پنل جلویی تعیین می گردند. برد کنترلی همچنین با درب جلویی دستگاه در ارتباط بوده و از بسته بودن درب در حین فرآیند شستشو اطمینان حاصل می نماید. تا زمانیکه درب به درستی بسته و قفل نگردد، اجازه آغاز فرآیند شستشو از سوی برد کنترلی صادر نمی گردد.

همانطور که در این مطلب خواندید، عملکرد ماشین لباسشویی تقریبا ساده بوده و آنچه قابل اهمیت است، نحوه ساخت دستگاه و کیفیت قطعات استفاده شده در ساخت آن می باشد. آنچه واضح و مبرهن است، وجود دانش کافی از نحوه عملکرد هر یک از اجزای مجزای دستگاه و نحوه هماهنگی آن با سایر قطعات می باشد که به تعمیرکار متبحر اجازه دستکاری در دستگاه را خواهد داد. لذا با وجود سادگی پروسه کارکرد دستگاه، آنچه در مرحله اول ساده اما بسیار مهم می نماید، آگاهی دقیق از مشکل بوجود آمده و عیب یابی ماشین لباسشویی است که تنها از افراد دارای صلاحیت و تخصص کافی مورد انتظار است. 

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده