مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه پمپ تخلیه لباسشویی سامسونگ را تعویض کنیم

آیا ماشین لباسشویی سامسونگ شما نیز دچار مشکلاتی در رابطه با تخلیه آب گردیده است؟ در اینصورت ممکن است اشکال از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ تان باشد. پمپ تخلیه وظیفه خارج کردن آب از ماشین و انتقال آن به فاضلاب را دارد. این قطعه در قسمت پایین ماشین لباسشویی سامسونگ و در زیر دیگ قرار گرفته است. پیش از هر چیز بهتر است تعدادی از نشانه هایی که حاکی از معیوب بودن پمپ تخلیه و یا کار نکردن آن است را بدانید:
قادر به شنیدن صدای پمپ به هنگام تخلیه آب از دستگاه نیستید.
ماشین لباسشویی سامسونگ کامل از آب پر شده و ممکن است به نشتی نیز بیانجامد!
در حین فرآیند شستشو و هنگام چرخش، صدای وزوز شنیده شده در حالیکه آبی از دستگاه تخلیه نمی گردد!
گاهی اوقات آب تخلیه می شود اما برنامه چرخش هنوز ادامه داشته و کار می کند!
پیش از آنکه مشکلات دستگاه و عدم تخلیه آب را ناشی از پمپ معیوب بدانید بهتر است از این موضوع مطمئن گردید. برای این امر ابتدا لوله های تخلیه و شیلنگ تخلیه را جهت مسدود بودن بررسی نمایید و از نبود هر گونه مانع در این مجراها مطمئن شوید. همچنین فیلتر تخلیه را برای پاک بودن و مسدودیت چک کنید. در صورتی که از خراب بودن پمپ تخلیه اطمینان حاصل شد، بهتر است که با تعمیرکاران مجرب و متخصص موجود در مرکز خدمات پس از فروش و تعمیرات مجاز ارتباط برقرار نموده و کار تخصصی را به آنان بسپارید.
ولی اگر خودتان می‌خواهید با خرید پمپ تخلیه جدید، ماشین لباسشویی سامسونگ تان را تعمیر نمایید، روشی که در ادامه به صورت قدم به قدم برای شما شرح داده شده را دنبال کنید.

آموزش نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ
آیا ماشین لباسشویی سامسونگ شما نیز دچار مشکلاتی در رابطه با تخلیه آب گردیده است؟ در اینصورت ممکن است اشکال از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ تان باشد. پمپ تخلیه وظیفه خارج کردن آب از ماشین و انتقال آن به فاضلاب را دارد. این قطعه در قسمت پایین ماشین لباسشویی سامسونگ و در زیر دیگ قرار گرفته است.
پیش از هر چیز بهتر است تعدادی از نشانه هایی که حاکی از معیوب بودن پمپ تخلیه و یا کار نکردن آن است را بدانید:
قادر به شنیدن صدای پمپ به هنگام تخلیه آب از دستگاه نیستید.
ماشین لباسشویی سامسونگ کامل از آب پر شده و ممکن است به نشتی نیز بیانجامد!
در حین فرآیند شستشو و هنگام چرخش، صدای وزوز شنیده شده در حالیکه آبی از دستگاه تخلیه نمی گردد!
گاهی اوقات آب تخلیه می شود اما برنامه چرخش هنوز ادامه داشته و کار می کند!
پیش از آنکه مشکلات دستگاه و عدم تخلیه آب را ناشی از پمپ معیوب بدانید بهتر است از این موضوع مطمئن گردید. برای این امر ابتدا لوله های تخلیه و شیلنگ تخلیه را جهت مسدود بودن بررسی نمایید و از نبود هر گونه مانع در این مجراها مطمئن شوید. همچنین فیلتر تخلیه را برای پاک بودن و مسدودیت چک کنید.
در صورتی که از خراب بودن پمپ تخلیه اطمینان حاصل شد، بهتر است که با تعمیرکاران مجرب و متخصص موجود در مرکز خدمات پس از فروش و تعمیرات مجاز ارتباط برقرار نموده و کار تخصصی را به آنان بسپارید.
ولی اگر خودتان می‌خواهید با خرید پمپ تخلیه جدید، ماشین لباسشویی سامسونگ تان را تعمیر نمایید، روشی که در ادامه به صورت قدم به قدم برای شما شرح داده شده را دنبال کنید.
قطعات و ابزارآلاتی که مورد نیاز است:
پمپ تخلیه، پیچ گوشتی، انبردست، تشت (در صورت نیاز)

تذکر!
همانند سایر کارهای تعمیراتی، پیش از هر چیز باید از نبود دوشاخه دستگاه در پریز برق اطمینان حاصل نمایید. از آنجا که برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ قصد کار کردن با سیم های برق را داریم، خطر برق گرفتگی و آسیب به خود و همچنین دستگاه تان امری جدی می باشد.
گام اول– تخلیه آب
در صورتی که سبد ماشین لباسشویی سامسونگ شما از آب پر می باشد، ابتدا باید این آب را تخلیه نمایید. بدین منظور می توانید شیلنگ تخلیه را به داخل یک تشت پایین بیاورید یا از لوله ی نزدیک فیلتر استفاده کنید. با باز نمودن فیلتر اجازه دهید تا آب به بیرون تخلیه شود.
گام دوم– باز نمودن و در آوردن پنل بالایی و پشتی
در این مرحله لازم است تا پنل پشتی و بالایی دستگاه را از آن جدا نمایید. با باز نمودن پیچ های پنل ها که معمولا در پشت دستگاه تعبیه می شوند، این کار قابل انجام است. پس از درآوردن پنلها به کمک فردی ماشین لباسشویی سامسونگ را به بغل بخوابانید. به یاد داشته باشید که در این حالت دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ معلق می باشد، لذا هنگام پایین آوردن دستگاه با دقت عمل نمایید.
گام سوم– پمپ قدیمی را در آورید
در این مرحله باید پمپ معیوب را از دستگاه جدا نمایید. ابتدا سیم های متصل به دستگاه را جدا نمایید. در ادامه به کمک پیچ گوشتی بست های لوله های متصل به پمپ را پایین کشیده تا قادر به جداسازی لوله ها از پمپ باشید.
اکنون با رها نمودن کلیپس ها و چرخاندن پاد ساعتگرد پمپ، قادر به باز نمودن و جدا کردن پمپ تخلیه از دستگاه خواهید بود. بهتر است محض احتیاط جهت جلوگیری از ریزش آب باقیمانده در پمپ، یک حوله در دسترس داشته باشید.
گام چهارم– نصب پمپ جدید
در این مرحله پمپ جدید را در جای پمپ قدیمی نصب نمایید. به آرامی پمپ جدید را به داخل فشار داده و سپس در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. در ادامه با انجام معکوس تمامی آنچه که گفته شده، دستگاه را به حالت آغازین خود بازگردانید.
این مراحل شامل اتصال دوباره لوله ها به پمپ و سفت نمودن بست ها با پیچ گوشتی بوده و سپس اتصال سیم های الکتریکی به پمپ تخلیه و پس از آن سوار نمودن دوباره پنل پشتی و بالایی بر روی ماشین لباسشویی سامسونگ. اکنون که ماشین لباسشویی سامسونگ به حالت اولیه خود برگشته است بهتر است با روشن نمودن دستگاه پمپ تخلیه را امتحان نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده